הלקוח תמיד צודק ?

בייעוץ הלקוח הוא במרכז הפרויקט, הרבה פעמים נושא הפרויקט נובע ממנו וגם התוצאות מושפעות ממנו.
לדוגמא : איל הון ישראלי ( TOP10 לפי דה.מרקר) קנה חברה בעלת וועד עובדים חזק מאוד שרצה לקצץ אז הוא שכר את הצוות שלי לעשות אבחון מעמיק לחברתו.


מיותר לציין שלאורך כל האבחון (ראיונות, תצפיות וניתוחים כלכליים) אנשיו של אותו איש ממון "עזרו" לנו להתמקד בנתוני כוח אדם (שכר, שעות יעילות וכו… ) עד כדי כך שכל בקשת נתונים שלא הייתה קשורה לכוח אדם התעקבה ולוותה ב"למה אתם צריכים את זה? " לעומת בקשות שקשורות לכוח אדם (או ששכנענו אותם שהם קשורות) שהגיעו במהירות.

מובן שחלק עיקרי במצגת (גרררר… מצגת ללקוח זה פרק נפרד לגמרי… ) כלל פרק על יעילות כוח האדם והחסכון הצפוי מצמצום אבל הוא כלל פרקים שהפתיעו את הבעלים החדש עם נושאים רבים שהוא לא העלה כלל על דעתו שהם ברי שיפור.לאחר סיכום שאת שאר הנושאים נשפר בפרויקט המשך עברנו להצגה לכלל מנהלי החברה שם הוא אמר בקולו הרוען : "רואים ? חייבים לקצץ באנשים ! אפילו חברת XXXXX-XX אומרים !"

לסיכום, בתחילת הפרויקט זיהינו את צורך הלקוח לאשרר פיטורי עובדים והשתמשנו בצורך זה לקדם את הפרויקט ולמנף אותו לפרויקטי המשך, אז ברגע שהלקוח חושב שהוא תמיד צודק הוא יהיה שמח גם אם הוא לא צודק 🙂

פוסט זה פורסם בקטגוריה ייעוץ, יעילות תפעולית, כוח אדם, לקוח, מהנדס, ניהולי, עבודה, קיצוץ כוח אדם. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s