מחקר שיווקי

כשחברה פונה לשוק חדש או רוצה להוציא מוצר חדש נהוג לעשות מחקר שיווקי.

מהו מחקר שיווקי וכיצד עושים אותו בצורה יעילה ?


שלב ראשון, זיהוי השוק,כדוגמא לפוסט הזה ניקח את שוק הבנקים ונזהה את השחקנים המובילים בו, רפרומות שקרו לאחרונה וכו…

שלב שני זיהוי השחקנים ותחומי הפעילות הרלוונטים ,שחקנים : בנק לאומי, פועלים וכו…  פעילויות : הלוואות, חשבונות פרטיים\עסקיים, פעילות מול חו"ל,משכנתאות וכו…

לאחר מכן נעשה איזה מטריצה עם פעילות בצד אחד ושחקנים בצד שני ונמפה את השוק כך שבמבט אחד ניתן להבין את מראה השוק, במקרה של משק הבנקים המטריצה תהיה דיי משעממת כיוון שכל השחקנים נותנים פחות או יותר אותם שירותים למעט אולי הבנקים הפרטיים.

שלב הבא הינו פירוט התחומים שהבנקים פעילים בהם, הפירוט מתייחס למה הפעילות, מה קרה בתחום הזה בשנה האחרונה ומה יקרה בעתיד (רפורמות עתידיות וכו… )
כמו למשל תחום הפנסיה שהבנקים קיבלו אישור לשווק אותו דרך הסניפים.

השלב האחרון והסופי הוא ניתוח SWOT של כל השחקנים בשוק בדגש על הזדמנויות שיש לחברה שלך אצל אותם שחקנים בהתאם לכל מה שנכתב במחקר, מה הגודל של אותו בנק, מספר לקוחות, מה היתרונות שלו (מספר לקוחות גדול, שותפות אסטרטגית בחול וכו… ) מה החסרונות (מינוף גבוה, מותג חלש וכו… ) מה האיומים על אותו בנק (רגולציה, משבר כלכלי וכו… ) ובסוף אילו מנועי צמיחה יש לבנק וכיצד הוא יוכל לנצל אותם (סגירת עסקים עם וועדי עובדים,אינטרנט וכו… )

לבסוף נהוג גם להכין הקדמה או תקציר מנהלים לאחר כתיבת מחקר השוק ע"מ לתמצת את ההזדמנויות העיקריות שיש לחברה שלך באותו שוק וכיצד היא יכולה להתשלב בו בצורה המיטבית.

דוגמאות למחקרי שוק ומאמרים נוספים בנושא ניתן למצוא בחברת מעלות

פוסט זה פורסם בקטגוריה SWOT, אסטרטגיה, מחקר שוק, שיווק. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על מחקר שיווקי

  1. מתעניין הגיב:

    האם האתר יחזור להתעדכן השנה או שהוא מת סופית? כי זה נושא מעניין מאוד ושמחתי לקורא את כל הפוסטים

  2. consultant הגיב:

    שלום מתעניין,
    לצערי בחודשים האחרונים אזל לי הזמן לפרסם כתבות אך אני מקווה שבקרוב אוכל לחזור לפרסם.
    אם יש נושא מסויים שתרצה לדעת עליו אשמח לדעת…

  3. מתעניין הגיב:

    נושאים שמעניינים אותי: תהליך הראיונות והקבלה לחברות – אמרת שתרחיב על זה בפוסט קודם…כמו כן אתה יודע משהו על חברת טריגר-פורסייט? לא כתבת עליה שפירטת את החברות בישראל.

    לפני יומיים היה אירוע של מקינזי באוניברסיטת תל אביב, מרשים מאוד אגב, ובתשובה לשאלה שלי היועצים ממקינזי זיזלו בעבודה בתפן וטענו שהם בכלל לא יועצים אסטרטגיים אלא רק "יועצי פס ייצור". אני שאלתי האם הם חושבים שעבודה במקינזי עדיפה על תפן מבחינת תכנון הקריירה. מה את חושב, הם באמת כל כך ברמה אחרת מקינזי או סתם שחצנים?

    תודה רבה

    נ.ב אני סטודנט MBA כרגע, מסיים השנה, וכך נחשפתי לחברות הייעוץ, ואכן נראה תחום מאוד מעניין אך רחוק מהתודעה הציבורית.

  4. consultant הגיב:

    מקינזי הם ללא ספק ברמה אחרת.בתור אחד שמכיר את העבודה שלהם מקרוב…
    אף חברה בארץ לא מתקרבת אליהם וזה נכון שחברת תפן יותר מתמחה ב"פס ייצור" אבל יש לה גם ניסיון בפרוייקטים אסטרטגים יותר.
    לגבי היכן לעבוד.
    מקינזי היא אחת מחברות הייעוץ הטובות בעולם ואין ספק שלעבוד שם יזניק את הקריירה שלך…
    מצד שני מקינזי מגייסים באזור ה2-3 יועצים בשנה בתהליך סבוך וארוך כך שתמיד כדאי לנסות להתקבל לעוד כמה במקביל.
    בבחירת חברת ייעוץ אתה צריך לחשוב מה אתה רוצה לעשות מבחינת הקריירה שלך,לאיזה כיוון אתה רוצה ללכת ובעקבות כך לבחור בחברת ייעוץ המתאימה לך לפי תחום ההתמחות שלה.

  5. מתעניין הגיב:

    תודה על התשובה

    ואני אחכה לקרוא על תהליך הגיוס בפוסט עתידי…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s