חברות הסלולאר – העתיד.

עם רווח מיצרפי של 3.2 מילארד ש"ח,שוק שנראה רווי ולפני כניסת מפעילי  MVNO ומפעיל סלולארי חמישי  לאן מועדות פני חברות הסלולאר ?

נתחיל עם חברת פלאפון.עם כניסה מאוחרת לרשת הGSM ולדור השלישי נראה שהחברה רק מתחילה להבין את פוטנציאל ההכנסות מתוכן והיא מתחילה ללמוד את מה שסלקום ופרטנר לוקחות כבר כמובן מאליו.ההימור שלי הוא שחברת פלאפון תמשיך להתמקד בהרחבת פלח השוק שלה ובהעמקת פעילות התוכן על מנת למצותו עד תום ולהגדיל את ההכנסה מכל לקוח.אפשרות נוספת שאני לא רואה כסבירה בגלל בעיות רגולציה הינה תחילתה של סינרגיה עם קבוצת התקשורת של בזק.חבילות משולבות אינטרנט או לווין.ניצנים ראשונים של הפעילות הזאת ראינו בהצעה של בזק בינ"ל לאייפון של פלאפון במחיר זול תמורת התחייבות לשירותי האינטרנט.מצד שני במידה ופעילות הMVNO תואץ ייתכן והרגולטר ייקל על החברה ביישום הפעילות הנ"ל.

סלקום,נראה שהחברה שנחשבת מובילה בתחום הסלולאר הגיעה לקצה גבול היכולת שלה.מבחינת התייעלות נראה שאין מבנה רזה יותר בשוק מהמבנה של סלקום, בשנה האחרונה נראה שסלקום עושה ככל שביכולתה על מנת למקסם את הכנסותיה מתוכן כמו הכניסה לפייסבוק באמצעות מיזם "הקוקיה" אבל זה לא יכול להמשיך להיות הכיוון בשנים הקרובות, אבן נגף נוספת שעומדת בדרכה היא ההשתייכות לקבוצת איי.די.בי.שמגבילה אותה בכניסה לשווקים אחרים (ואת החברים האחרים בקבוצה להיכנס למיזם הMVNO).אז להיכן סלקום צריכה לכוון ? איזה שוק היא יכולה לכבוש ? ישנו שוק רווחי יותר משוק הסלולאר – עולם הבנקאות. אמנם סלקום לא תוכל לספק שירותי בנקאות מלאים אבל אין מניעה שהיא תיכנס לעולם האשראי (כרטיס אשראי, הלוואות וכו…).כבר היום יש לה מערכת בילינג על מנת לתמוך בפעילות הנ"ל וזרימת מזומנים חזקה מספיק על מנת לערוב לה.ניצול בסיס הלקוחות הגדול שלה יכול לתת לה הובלה משמעותית בשוק אל מול החברות הקיימות.

ואחרונה אך בטח לא חביבה הינה חברת פרטנר, היא עברה את מירב השינויים בשנתיים האחרונות עם כניסה לעולם הISP ומכירתה מבעל שליטה אי שם בהונג-קונג (האצ'יסון) לבעל שליטה שיושב ליד לשכת המנכ"ל (בן-דב).נראה שעם השינוי הארגוני האחרון (מעבר לעבודה לפי חטיבות פרטי\עסקי ושילוב חטיבת הISP בשאר החברה) נראה שהחברה תתחיל להתרכז בביסוס הפעילויות החדשות.לדעתי בשנה הקרובה לא נראה איזה חידוש נוסף למעט המשך סינרגיה בין פעילות הסלולאר לפעילות הISP והVOB,פעילות זה לא רק תביא רווח נוסף מהלקוחות באופן ישיר אלא אף תקטין נטישת לקוחות דבר שייתן לפרטנר ייתרון יחסי אל מול מתקפת הMVNO הקרובה.בעתיד הנראה לעין פרטנר וודאי תלטוש עיניים לקראת המוצר האחרון שישלים את היותה קבוצת תקשורת והוא עולם ה-  IPTV .עולם זה ישתלב באופן הוליסטי עם פתרונות האינטרנט והתקשורת שהחברה כבר מציעה ללקוחותיה.מהלך זה לא יתחיל להתגלגל עד שלפרטנר לא יהיה בסיס מנויים קריטי בתחום הטלפוניה (ההערכות מדברות על  200,000 מנויים שצפויים להגיע ב 2011) ולאחר שמסה זו תגיע הם יוכלו להסיט פוקוס ניהולי לכיוון החדש.

לא משנה איזה מההערכות הנ"ל תתגשם (אם בכלל) אבל אין ספק שיהיה מעניין בשנה הקרובה…

*הניתוח הנ"ל הינו על סמך מוחי בלבד וללא שום מידע פנים או מידע שאיננו ברשות הציבור.

פוסט זה פורסם בקטגוריה IPTV, אסטרטגיה, בנק הפועלים, בנק לאומי, ניתוח שוק, סלולאר, סלקום, פיתוח עסקי, פלאפון, פרטנר. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על חברות הסלולאר – העתיד.

  1. אביטל הגיב:

    מעניין מאוד!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s